Sem categoria

Open call

Please scroll down for the EN version

A submissão de propostas para a participação no 5 Minutos de Desenho deve ser feita através do envio de:

– Nome, afiliação e nota biográfica do autor;
– Título da apresentação;
– Vídeo com a duração de 5 minutos;
– Resumo/abstract da apresentação;
– Artigo completo ou link para a sua consulta (quando aplicável);
– Fotografia de rosto;
– Outros documentos que se apresentem pertinentes à candidatura.

A seleção das participações é deliberada pela comissão científica tendo em conta critérios de qualidade, pertinência e originalidade das propostas, articuladas com critérios editoriais de programação, alinhamento e eventuais convites para cada série.

Submissão de trabalhos para o email do evento: 5md@belasartes.ulisboa.pt (os vídeos deverão ser submetidos por wetransfer).

Recomendações técnicas para a elaboração do vídeo

O formato em que é feita a apresentação é livre sendo apenas obrigatória a orientação horizontal e recomendada a não utilização de conteúdo sob o qual o investigador não possua os devidos direitos (música, vídeos, imagens).

Quais os requisitos para participar?

Aceitam-se propostas de apresentações por parte de investigadores (mestrado, doutoramento, pós-doutoramento), professores universitários, alunos de licenciatura com trabalhos sobre Desenho sob recomendação do professor e artistas com trabalhos de Desenho expostos (passado ou presente) convidados pela comissão científica.

Em que idioma decorrerá o evento?

Cada participante poderá apresentar o seu vídeo na sua língua materna sendo providenciada pela organização a tradução e legendagem em inglês.

Qual é o formato do evento?

O 5 Minutos de Desenho tem transmissão online diária na primeira e segunda semana de cada mês correspondendo, respetivamente a duas componentes do evento: apresentações e entrevistas. Durante a primeira semana, diariamente e de 2ª a 6ª feira, é feita a transmissão de um vídeo. Na segunda semana, diariamente e de 2ª a 6ª feira em horário a definir, são realizadas conversas em direto relativas aos vídeos da semana anterior (com os autores de cada vídeo e conduzidas pela comissão organizadora do evento). Neste segundo momento prevê-se responder a questões colocadas pelo público (através do comentário do vídeo original) ou aprofundadas questões abordadas na apresentação inicial.

Será exceção o mês de Agosto e Setembro nos quais não se prevê transmissão de conteúdo.

____________________________

The submission of proposals for participation in  5 Minutes of Drawing must be done by sending:

• author’s name, affiliation and biographical note;
• title of the presentation;
• 5-minute video;
• summary / abstract of the presentation;
• full article or link for consultation (when applicable);
• portrait photo;
• other documents that are relevant for the application.

The selection for participation is decided by the scientific committee taking into account criteria of quality, relevance and originality of the proposals, articulated with editorial criteria of programming, alignment and possible invitations for each series.

Submit your proposal to this email: 5md@belasartes.ulisboa.pt
(use www.wetransfer.com to send your video).

Technical recommendations for making the video:

The format in which the presentation is made is free, only horizontal orientation is required and it is recommended not to use content under which the researcher does not have the necessary rights (music, videos, images).

What are the requirements to participate?

Proposals for presentations are accepted by researchers (master, doctoral, post-doctoral), university professors, undergraduate students with works on Drawing under the recommendation of a professor and artists with exhibited drawing works (past or present) invited by the scientific committee.

In what language will the event take place?

Each participant can present his / her video in his / her native language. English translation and subtitling will be provided by the organization.

What is the event format?

5 Minutes of Drawing has a daily online transmission in the first and second week of each month, corresponding, respectively, to two components of the event: presentations and interviews. Daily, during the first week from Monday to Friday, a video is broadcasted. Also, daily, in the second week, from Monday to Friday at a time to be defined, live interviews are conducted regarding the videos from the previous week (with the authors of each video and conducted by the event’s organizing committee). In this second moment, it is expected to answer questions posed by the public (through the commentary of the original video) or deepen themes addressed in the initial presentation.

The exception will be the months of August and September in which content transmissions are not foreseen.